Surfing the Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Joost van de Pol Remco Leppers - WaarBenJij.nu Surfing the Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Joost van de Pol Remco Leppers - WaarBenJij.nu

Surfing the Great Ocean Road

Door: Apollo

Blijf op de hoogte en volg Joost van de Pol

05 Februari 2013 | Australië, Torquay

Laat ik eerst beginnen met onze tijd in Melbourne -Saint Kilda. Nadat we de bus terug kregen hebben we deze direct te koop gezet op het Internet, via flyers in hostels en op de bus. In Saint Kilda stonden we op een vet coole plek! We konden vanaf de pier Melbourne zien. Op de pier woonden allemaal piguins die snachts thuiskwamen. Daar hebben we een gezellige (hik) avond van gemaakt met Nicolas. We zijn toch ook maar een keer in Melbourne stad geweest. Dat hebben we trouwens met het treinkaartje gedaan van een stel die onze auto wilden kopen. Omdat ze niet onze Queensland (auto) registratie wilden gebruiken, gingen ze proberen om deze in Victoria te registeren. Daar zagen ze snel vanaf toen alle onkosten op zon 2000 dollar zouden komen.. En dat zelfs zonder de motor te repareren :). Goede bus ahum :P
Vlakbij ons zat een tof strandpaviljoen en een coole surfshop (TheZu). Voor ons op het strand werd heel veel gekitesurft, geSUPT en af en toe wat windsurfers. Op Australia day waren er zelfs wedstrijden. We hebben zelf ook weer wat SUPs kunnen proberen :). Ook hebben we nog een middag doorgebracht met een Nederlander die wel erg stoked was :D
Anderhalve week en 8 geinteresseerden later hebben we de auto verkocht. Omdat we graag de Great Ocean Road willen rijden hebben we diezelfde dag een Juicy campa gehuurd voor een week. Althans als we de vlucht van Nieuw Zeeland kunnen vervroegen (die staat nu gepland op 20 Feb).

Great Ocean Road - Wat is dat vet! Adembenemend! Vooral het stuk tussen Lorne en Appolo Bay is prachtig! We hebben vanuit alle mogelijke punten van de schoonheid genoten; een vuurtoren beklommen, vanuit de auto fotos van de haarspelbochten gemaakt, op lookouts gestopt en een spectaculaire helikoptervlucht gemaakt. Uiteraard hebben we ook een foto gemaakt bij de Great Ocean Road boog.
Het is erg bijzonder dat de great ocean road met de hand is gemaakt door veteranen die terug kwamen uit de oorlog. Het verhaal hiervan hebben we gepost in een foto. Geschiedenis!

Torquay - Het startpunt van de Great Ocean Road.
Om te vieren dat we de bus hadden verkocht zijn we lekker uiteten geweest. Ook hadden we voor een nacht een camping geboekt. Wel lekker om een keer normaal te douchen na anderhalve week koud in het park van Saint Kilda. Hehe. Oh en ook maar even een wasje gedraaid.
De volgende morgen zijn we wezen winkelen in Surfcity Torquay. Een vet groot winkelpark met shops van Billabong, Quicksilver, Reef, Ripcurl ea. Daar hebben we maar wetsuits gekocht. Het water wordt toch wel kouder.. Brr.. ;)
Naast alle winkels zat er ook een surfmuseum - surfworld. Jaja we doen ook culturele dingen. Surfworld is een cool museum over de historie van het surfen en uiteraard over Bells beach.

Bells Beach - Het bekende Bells beach van Point Break (film met Keanu Reeves en Patrick Swayze). Er stonden ook beste bakken :D

Lorne - In Lorne hebben we voor de eerste keer met onze wetsuits gesurft. Echt heerlijk! Hier hebben we een goede (warme) surf gehad. Eindelijk weer surfen na anderhalve week!! Remco heeft na het surfen nog even een kakatoo een banaan laten eten.

Bimbi park (Cape Otway) - Vanuit Lorne zijn we doorgereden naar Cape Otway om te kamperen met de koalas!! We hebben de auto onder een boom gezet en konden vanuit onze wagen (sunroof) naar de Koalas kijken. Eerst gegeten met de koalas en savonds hebben we onder het genot van een Corona de vuurton aangestoken. Dat de Koala schijt aan ons had bleek wel toen we de volgende morgen wakker werden. De hele auto was volgescheten. Haha.

Twelve apostles - Oke... Er zijn er nog maar 8 over maar toch :). Voor beiden was het de eerste keer dat we in een helikopter zaten.. Tja, je kunt bij de Hof een helikoptervlucht nemen over het gat Renswoude, of je ziet de 12 Apostelen... :D Erg gave ervaring.
De 12 apostelen is een bijzonder stukje natuur!

Warrnambool - Het eindpunt van de Great Ocean Road.
Eigenlijk is dit het minste gedeelte.. We hebben wel heerlijk kunnen surfen in Warrnambool alvorens we weer terug zijn gegaan naar Appolo Bay. Ja, wij doen de Great Ocean Road twee keer! :) .
In Apollo bay hebben we geslapen om de volgende dag door te rijden naar Lorne.

Lorne (2) - We hadden afgesproken met onze duitse maat, Nicolas. We hebben die dag zes uur lang gesurft! Eerst een uur in de golven geSUPt en daarna met onze eigen boards. Het was een slopende dag, maar wel super chill! Surf on :D
Na lekker te hebben gebarbequed zagen we onderweg naar onze slaapplaats bij Teddys lookout een koala langs de weg lopen. Wat een chille gasten!

Torquay (2) - Terug in Torquay zijn we bij een boardshaper geweest. Hier hebben we een korte rondleiding gehad in de werkplaats.

ps. Kan iemand even de Australische ambassade bellen dat we de boetes echt niet betalen.. Haha