Tijd voor een update - Reisverslag uit Narooma, Australië van Joost van de Pol Remco Leppers - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Narooma, Australië van Joost van de Pol Remco Leppers - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost van de Pol

14 Januari 2013 | Australië, Narooma

Byron - Op nieuwjaarsdag, enigzins gaar, zijn we vanuit Byron Bay weggegaan :(. Wat hebben we daar heerlijke dagen gehad! We missen het op dit moment nog steeds en zeggen wel eens tegen elkaar dat we maar terug moeten rijden :)
Maar goed we houden ons nog even aan de 'route' en dat heeft ons alweer langs de volgende plekken geleid;

Sawtell - Een leuk stadje dat echt doet denken aan Hawai. Een grote hoofdstraat bedekt onder de bomen en een kalm sfeertje. We hebben daar bij aankomst en sochtends heerlijk gesurft.

Crescent Head- Goede surf, maar geen plek opde camping :S. We zijn iets doorgereden en hebben op een wegcamping gestaan. De afspraak die we hebben gemaakt; Eerst surfen als er goede golven staan dan pas op zoek naar een plek om teovernachten.

Port Macquarie - In Port Macquarie hebben we twee nachten gestaan, omdat de omgeving wel veel te bieden had. We zijn smiddags wezen surfen, maar dat was helaas van korte duur. De golven waren zo krachtig dat op een bepaald moment Remco dacht Joost wel even voor zijn donder te kunnen surfen ;). Dat lukte ook aardig! Na een fikse spoeling onder water kwamen we verstrikt boven. De schade; een vermiste fin en gaatje in het board van Joost. Toch iets te heftig voor ons. Haha. We hebben bij een shop een reparatiekit gekocht en op aanwijzingen van Remco heeft Joost zijn board gerepareerd. De volgende dag zijn we met een groep, onder leiding van een maffe dude die als Goofy lachtte, wezen Kajakken. Dat was wel tof.

Newcastle -Daar kwamen we op de camping al snel in oogcontact met twee Zwitserse dames. Na een aantal maal vriendelijk gelacht te hebben, hebben we ze uitgenodigd voor een biertje op het strand. We hadden tenslotte weer een nieuw doosje Corona gekocht :D
Het werd een gezellige avond!:) Veel biertjes, lachen, ouwehoeren en versierpogingen (what happens in the van, stays in the van). Hehe. Helaas vond de parkbewaker het minder leuk en dreigde dat we van de camping zouden worden verwijderd.. Hoe we in onze conditie nog de bus hadden moeten starten, mag Joost weten... Trouwens wisten jullie dat Joost in Zwitserland een ouwe lullen naam is.. Opa.. Dat heeft die veel moeten aanhoren :)
De volgende dag waren we het aardig zat en moesten een extra nacht blijven om bij te komen :) Savonds zijn we een keer lekker wezen uiteten en hebben zonsondergang op de pier gekeken. Chill!
Op weg naar Sydney hebben we sochtends eerst nog even twee SUPs gehuurd. Het was heerlijk heet al, maar we hebben lekker in de haven van Newcastle geSUPt.

Sydney - Wat een immense stad.. Zo niets voor deze twee dudes! Wat een gekloot om ergens te komen zeg.. Rijd je dan in je dude busje. Haha- bah . We zijn na wat ronddwalen door de stad uiteindelijk toch bij de Harbour bridge en het Opera House terechtgekomen. Daar hebben we natuurljk de standaard toeristenfotos geschoten alvorens we naar Sydney South zijn gereden.
In Rockdale (Sydney South) hebben we de nacht doorgebracht. Op weg naar Sydney waren we nog bij een Wrecker langs geweest om wat onderdelen voor de auto te kopen. Die heeft Remco er savonds onder gezet. Na het avondeten zijn we een eind wezen lopen lags de kust. Daar zagen we dan eindelijk de eerste windsurfers!! We hebben even met de gasten gesproken en veel handige tips gekregen over spots en verhuurshops. Ook hadden we vanaf het strand een prachtig uitzicht op de skyline van Sydney. Volgens de mensen die we spraken moesten we in Sydney North zijn. Daar zijn we de volgende dag dan ook vroeg naartoe gereden.
In Sydney North beleefde we een van de heetste dagen voor de Aussies en ons - 42 graden! Het was alsof er met een hete fohn werd geblazen. Lekker! :P Bij aankomst op de camping zijn we direct wezen surfen. Het strand lag achter de camping. In de middag zijn we bij een shop beland die ontzettend veel SUPs en windsurf spullen verhuurden. Wat een relaxte gasten! Tegen het einde van de middag hebben we twee SUPs opgehaald en zijn naar een hele relaxte baai gereden. We hebben daar totdat het donker werd geSUPt en zijn op prachtige plaatsen geweest. Wat een super relaxte avond!!
De volgende dag toen we de spullen terugbrachten heeft Remco nog een windsurfset meegenomen. Na met wat locals te hebben gesproken zijn we meegereden naar een spot. Toen die gasten al snel een eind weg waren gevaren en op de golven aan het knallen waren, lag Remco nog in de baai te dobberen. Helaas was er te weinig wind in de baai om te goed weg te komen en Remco zag dat de condities op de open zee toch ook wel iets te heftig waren.
Het was tijd om uit Shitney te vertrekken. Oh en Bondi beach stelt geen reet voor :)

Bulli - Een nacht gebleven, tien minuten na aankomst wezen surfen en sochtends voordat we gingen, verder niets speciaals :)

Jervis Bay - We hebben het 3e mooiste plek van Australie ontdekt. Wat een prachtige omgeving met witte stranden, baaitjes en een nationaal park. We hebben de camper op een parkeerplaats aan het strand gezet. Lekker goedkoop en prachtig uitzicht. Vanaf daar zijn we naar het nationaal park geweest. Daar hebben we gesnorkeld en zijn bij de Aussie Pipeline wezen kijken. Een supermooie pipeline, alleen waren de condities niet goed om te surfen. Na een dag in het nationale park te hebben doorgebracht zijn we savonds naar de bioscoop van Huskinsson geweest. Haha. De bios leek op een soort bistro met een ingang en een zaaltje. We hebben een fikse bak popcorn besteld met wat drinken en hebben daar Skyfall gekeken. Super lachen ervaring. Ook hebben we kennis gemaakt met de RSL club. Een soort entertaiment huis dat is opgericht door veteranen (2e wereldoorlog. vietnam) en dat biedt de community entertainment; bingo, raffles, casino e.d.
Een poosje met de President van de club gesproken en die heeft het een en ander uitgelegd over de historie van de RSL.

Ons plan voor de komende periode is, ondanks de hevige bushfires, om langs de kust door te rijden naar Melbourne. We houden hierbij goed de gevaarlijke gebieden in de gaten door internet te checken en met de bushfire service te bellen. We passeren compleet afgebrande bossen die nog nasmeulen en enkele gebieden zijn gewoon niet toegankelijk, dus wellicht dat we de route moeten aanpassen.
We hebben ook al contact gelegd met boerderijen om te komen fruitplukken. Zodra we rond Melbourne aankomen worden de komende drie a vier weken werken... Saai! ;) Maar wel nodig. Haha

• 14 Januari 2013 - 10:44

Marianne Trommelen:

Ha vakantiegangers,
    Wat een uitgebreid verslag weer! Pas op met al die branden daar. We hadden al gezien dat jullie in dat gebied zaten. In Melbourne is het trouwens niet zo heet. Gaan jullie nog naar het tennissen kijken?
    Veel plezier met het fruit plukken!! Groeten, Gerard en Marianne

• 14 Januari 2013 - 12:23

Suzanne:

Mannen, ik heb er maar 1 woord voor....jaloers!!!!!

Klinkt allemaal super goed en wat hebben jullie t top geregeld!

Ps: wel voorzichtig doen hoor met die branden:)

X suzanne

• 15 Januari 2013 - 10:42

Anton:

Oma de foto's laten zien. Ze heeft er van genoten Ze is wel erg trots op haar kleinzoon.
    oppassen voor haaien,branden en meisjes geeft ze nog mee.